ITMO University
“Programming Technologies” Department



Главная

Новости
 Новости науки
 Важное
 Почетные доктора
 Инновации
 Культура
 Люди
 Разное
 Скартел-Yota
 Стрим
 Смольный
Учебный процесс
 Образование
 Дипломы
 Курсовые проекты
 Лабораторные работы
 Учебные курсы
 Визуализаторы
 Unimod-проекты
 Семинары
 Стипендии
Наука
 События и факты
 Госконтракты
 Статьи
 Диссертации
 Книги
 Презентации
 Свидетельства
 Сотрудничество
Исследования
 Автоматы
 Верификация
 Геном
 Искусственный интеллект
 Генетические алгоритмы
 Движение
 UniMod
 Роботы и агенты
 Нейронные сети
 ФЦП ИТМО-Аалто
 Разное

О нас
 Премии
 Сертификаты и дипломы
 Соревнования по программированию
 Прорыв
 Автографы
 Рецензии

Беллетристика
 Мотивация
 Мысли
Медиа
 Видео
 Фотографии
 Аудио
 Интервью

English
 Home

 Articles
 Posters
 Automata-Based Programming
 Initiatives
 Projects
 Presentations
 UniMod
 UniMod Projects
 Visualizers


Поиск по сайту

Яndex



    / Projects / Control system of the units for computer games-strategies (версия для печати)


Control system of the units for computer games-strategies



© M.I. Gavrilov, M.D. Medvinskiy, A.A. Shalyto

Saint-Petersburg State University of Information Technologies, Mechanics and Optics

Project documentation
Executable program
Source code

Annotation

Authors of this work have explored if it was effective to use SWITCH-tehnology to organize a control process by user of numerous units for the wellknown computer games-strategies.

Such games are intended for the playing of the few players. Each player can rule over hole infrastructure. Some players can be computer bots. During the game process player can develop his small factories to a large industry and build a powerful army to decisively defeat the opponent’s infrastructure. The aim of the game is to develop and build army quicker than opponent. Various military equipment and technologies make the game process more interesting and attractive.

Instead of developing computer “artificial intelligence” authors focused their efforts on creating a user’s control system of the game units based on the popular computer game-strategy “StarCraft” created by Blizzard Entertainment in 1998.

Using of the SWITCH-technology simplified both the coding and debugging process and interpretation of organization of the models which are used in the game.

In many respects game development is in general an indicator of programming evalution. Therefore this work is a peculiar “durability test” of the SWITCH-technology. Succesful realization of this task shows that the SWITCH-technology has passed this testing.


© 2002—2017 По техническим вопросам сайта: vl.ulyantsev@gmail.com