ITMO University
“Programming Technologies” Department



Главная

Новости
 Новости науки
 Важное
 Почетные доктора
 Инновации
 Культура
 Люди
 Разное
 Скартел-Yota
 Стрим
 Смольный
Учебный процесс
 Образование
 Дипломы
 Курсовые проекты
 Лабораторные работы
 Учебные курсы
 Визуализаторы
 Unimod-проекты
 Семинары
 Стипендии
Наука
 События и факты
 Госконтракты
 Статьи
 Диссертации
 Книги
 Презентации
 Свидетельства
 Сотрудничество
Исследования
 Автоматы
 Верификация
 Биоинформатика
 Искусственный интеллект
 Генетические алгоритмы
 Движение
 UniMod
 Роботы и агенты
 Нейронные сети
 ФЦП ИТМО-Аалто
 Разное

О нас
 Премии
 Сертификаты и дипломы
 Соревнования по программированию
 Прорыв
 Автографы
 Рецензии

Беллетристика
 Мотивация
 Мысли
Медиа
 Видео
 Фотографии
 Аудио
 Интервью

English
 Home

 Articles
 Posters
 Automata-Based Programming
 Initiatives
 Projects
 Presentations
 UniMod
 UniMod Projects
 Visualizers


Поиск по сайту

Яndex



    / Projects / LodeRunner (версия для печати)


LodeRunner



© М.S. Bogdanov, А.А. Shalyto

Saint-Petersburg State University of Information Technologies, Mechanics and Optics

Project documentation (in Russian)
Executable program
Source code

Annotation

The goal of this project is designing a game project and implementing it. This game is well known as Lode Runner. Its goal is to gather all gold bars while the enemies are trying to stop you.

Finite state machines are used for description of character's behavior and allow simplifying program's logic. There're two types of states: control states and computing states. A little number of control states can manage a big set of computing states.

Transition graphs are built for the control states (they describe the game logic).

Depending on the control state some functions are called and they define the character's behavior. Variables used in these functions can be in various states. The character can be in a large number of states in each control state.

References

1. Shalyto A.A., Tukkel N.I. From Turing programming to automata programming // Mir PK. 2002. #2, p.144-149 (http://is.ifmo.ru/works/).




© 2002—2024 По техническим вопросам сайта: alexvatyan@gmail.com