ITMO University
“Programming Technologies” Department



Главная

Новости
 Новости науки
 Важное
 Почетные доктора
 Инновации
 Культура
 Люди
 Разное
 Скартел-Yota
 Стрим
 Смольный
Учебный процесс
 Образование
 Дипломы
 Курсовые проекты
 Лабораторные работы
 Учебные курсы
 Визуализаторы
 Unimod-проекты
 Семинары
 Стипендии
Наука
 События и факты
 Госконтракты
 Статьи
 Диссертации
 Книги
 Презентации
 Свидетельства
 Сотрудничество
Исследования
 Автоматы
 Верификация
 Геном
 Искусственный интеллект
 Генетические алгоритмы
 Движение
 UniMod
 Роботы и агенты
 Нейронные сети
 ФЦП ИТМО-Аалто
 Разное

О нас
 Премии
 Сертификаты и дипломы
 Соревнования по программированию
 Прорыв
 Автографы
 Рецензии

Беллетристика
 Мотивация
 Мысли
Медиа
 Видео
 Фотографии
 Аудио
 Интервью

English
 Home

 Articles
 Posters
 Automata-Based Programming
 Initiatives
 Projects
 Presentations
 UniMod
 UniMod Projects
 Visualizers


Поиск по сайту

Яndex



    / Projects / Computer Game “Cosmonaut” (версия для печати)


Computer Game “Cosmonaut”



© 2004 A.V. Belyaev, D.I. Suyasov, A.A. Shalyto

Saint-Petersburg State University of Information Technologies, Mechanics and Optics

Project documentation (in Russian)
Executable program
Source code
JavaDoc source documentation

Annotation

The goal is to complete all rounds. To finish round mean to reach the exit point. It's possible to use harpoon to pass high barrier and precipice in the round. In this work SWITCH-technology is used for algorithmization and programming logical problems of game control. The program can be using as visual example of an adaptation this technology. According to [1], application illustrates division of states into two types: control states and computing states. When system is in a one of control states it can accept many different computing states. For example, at “Fly” state the “Fly” physics function accepts many states.

Offered approach makes concept of state constructional. Because usually [2,3] states are not divided into mentioned types and state is treated as values of thousands system variables.

Offered approach is similar to [4], wich is used in hybrid dynamic systems development.

Computing algorithms, used in project are substantiated in the documentation. Application is written for Java platform. Detailed source documentation for every class is presented in HTML. HTML has been generated using JavaDoc tool from the sources. Source documentation does not replace this document, it just supplements the document. This is not generally accepted.

References

  1. Shalyto A.A., Tukkel? N.I. From Turing programming to automata programming // Mir PK. 2002. #2.
  2. Booch G. Object-oriented analysis and design with C++ examples. M.: Binom; SPb.: Nevskiy dialekt, 1998.
  3. Lavrov S. Programming. Mathematical basises, facilities, theory. SPb.: BHV, 2002.
  4. Benveniste A., Le Guernic P. Hybrid Dinamical System Theory and the Singal Language //IEEE Trans. on Automatic Control. 1990, vol. 35, #5.



© 2002—2017 По техническим вопросам сайта: vl.ulyantsev@gmail.com